Felanmälan
Är jag eller föreningen som ansvarar för underhåll?
Ibland kan det vara svårt att veta om det är du som bostadsrättsinnehavare eller föreningen som är ansvarig för underhåll eller reparationer. Var vänlig se gränsdragninglistan som tydliggör ansvarsförhållandet för de allra flesta reparationer.
Fel i föreningens lokaler
Allgranth
Felanmälan ska göras i första hand till vår förvaltare Allgranth. Tryck här och fyll i formuläret.
Tel: 08-420 380 81.
Telefontid: Vardagar 06.45 – 16.00 (övrig tid görs felanmälan alltid på hemsidan)
Akuta ärende utanför arbetstid och på helger
Securitas Jourtelefon
Tel: 08-657 77 22
Telefontid: Vardagar 21-07 samt helger
Jour-servicen kontaktas endast vid mycket akuta ärenden. Enskild medlem debiteras för ev. kostnader om det inte är en kostnad som föreningen ansvarar för.
Skadedjurssanering
Föreningen står för skadedjurssanering av föreningens lägenheter. Saneringen sker med hjälp av Anticimex. Ange adress samt föreningens kundnummer (1890874) vid kontakt.
Tel: 075-245 10 00
Fel i din lägenhet
OBS! Om felet tillhör inte till föreningens ansvarsområde bekostas åtgärder av medlemmen och inte föreningen.
Allgranth
Tryck här och fyll i formuläret.
Beställning av nya nycklar/brickor
Du kan beställa ny nyckel eller bricka genom att mejla till nycklar@bergangen.se
Fullständigt namn
Lägenhetsnummer (ej Skatteverket)
Beskriv så utförligt som möjligt vilken nyckel/bricka du behöver.
Du kommer att få en bekräftelse när du kan komma och hämta nyckeln. Vi brukar dela ut nycklar på onsdagar. Kontorets adress är: Setterwalls väg 2A (under stora tvättstugan).