Infokväll – en kort sammanfattning

Tack för alla över trettio medlemmar som deltog i infokvällen den 25. oktober. Nedan finns det en sammanfattning av de viktigaste diskussionsämnena under kvällen. Medlemmar som inte kunde vara med, oroa er inte fortsättning följer.

Underhållsplan

Vi diskuterade en del om styrelsens arbete och fokuspunkterna. Styrelsen jobbar just nu för att ta fram en uppdaterad underhållsplan, och koncentrerar sig till de akuta underhållsbehov som vi har i föreningens fastigheter. Vi jobbar på att få på gång renoveringsprojekt (i synnerhet vid Fredrik Jahns gränd och Finntorpsvägen 3) och vi kommer att informera medlemmar när det bli dags att starta projekten.    

Grovsoprum

Det är fortfarande problem med sorteringen av sopor i grovsoprummen och detta skapar extra kostnader för föreningen.

Vem ska man kontakta och när?

Nu när föreningen inte har en egen anställd finns det ovisshet om vem man ska kontakta med olika ärenden. Här nedan finns det en kort sammanfattning om vem man ska vända sig till:

Allgranth (Fastighetsskötare):

  • Felanmälan gällande lägenheter och fastigheter
  • Namnbyte vid dörren och entrén

Riksbyggen (Förvaltare):

  • Frågor gällande avier
  • Kölista för parkeringsplats/garage
  • Andrahandsuthyrning av lägenhet

Styrelsen:

  • Hyra lokal
  • Hyra övernattningsrum
  • Allmänna frågor om föreningen

I varje trapphus finns det en blankett med kontaktinformation till de alla ovannämnda.  

OBS! Styrelsen har inget eget telefonnummer och ska i stället kontaktas via e-post.